Orderbekräftelse

När du har godkänt din beställning skickar vi en orderbekräftelse via e-post och sedan ytterligare en bekräftelse när vi har packat din order. Du kan även gå in på din medlemssida för att få information om din order.

Beräknad leveranstid

Inom 2-3 arbetsdagar skickas produkterna som tillverkas på beställning. Om din produkt mot förmodan inte kan levereras inom normal leveranstid är vår målsättning att höra av oss med ett datum när leveransen kan ske.

Partner för våra leveranser

Vi samarbetar med Postnord för leverans av din beställning. Vi har valt Postnord som distributör främst på grund av deras många och väl spridda utlämningsställen, deras snabba och trygga leveranser samt smidiga leveranser rakt ned i brevlådan (för de mindre varorna). Detta för att vi ska kunna vara så tillgängliga som möjligt för våra kunder runt om i landet.

Försening

Vid eventuell försening har du rätt att häva köpet om du inte godkänner en ny leveranstid. Vill du häva ditt köp på grund av fördröjd leveranstid och har förskottbetalat förs pengarna tillbaka till ditt konto inom ett par dagar.

Ingen ångerrätt

I de fall en vara ges en tydlig personlig prägel eller tillverkas efter en konsuments särskilda önskemål kan konsument och näringsidkare avtala att ångerrätten inte gäller enligt 2 kap 5 § distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Eftersom produkten du köper via rollstore.se specialanpassats i enlighet med din beställning och tillverkas enbart för din räkning har vi ingen möjlighet att återta din produkt. Genom att du accepterar dessa villkor accepterar du också att du inte har rätt att ångra ditt köp i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen.

Reklamation

Skulle det visa sig att en produkt som du beställt på rollstore.se är bristfällig eller felaktig vid leverans kan du alltid reklamera den enligt konsumentköplagen (1990:932). Detsamma gäller för fel som fanns vid leveransen men som visar sig först senare. Det är viktigt att du kontrollerar tapeten noga innan själva uppsättningen, fel som är synliga på tapeterna innan du tapetserat ger ingen ersättning för själva uppsättningskostnaden.

Kontakta alltid Rollstore.se innan du skickar tillbaka varan i dessa fall. Du når oss på telefon 08-583 526 00 eller e-post info@rollstore.se. Du måste reklamera felet inom skälig tid efter det att du upptäckt det vilket betyder att en reklamation inom två månader efter det att du upptäckt felet alltid anses vara inom skälig tid. Tre år efter leveransen av din tapet går det dock inte längre att reklamera. Om reklamation skett i rätt tid och felet inte går att avhjälpa ersätter vi dig med en ny produkt.

Dizain Reklamproduktion i Sthlm AB
Enköpingsvägen 258
SE-176 76 Järfälla
Sweden

Personuppgiftspolicy

Rollstore.se följer den svenska personuppgiftslagen och behandlar dina personuppgifter med hög försiktighet. Genom köp hos Rollstore.se samtycker du till att vi lagrar uppgifter om dig i vår databas. Uppgifterna används för att vi vid köp ska kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig samt i vår kommunikation med dig som kund. Vi lämnar inte ut dina personuppgifter till tredje part. Din betalning via Rollstore.se skyddas med SSL-certifikat och PCI.

Vid tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (www.arn.se) rekommendationer.

Produkter i lager

Alla produkter som går att köpa i webbutiken tillverkas på beställning! Om annat skulle gälla så informerar vi om det.

Är du under 18 år?

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa hos oss!

Kundtjänst

Telefon: 08-583 526 00
Öppettider: Vardagar kl. 9.00-17.00
E-post: info@rollstore.se
Enköpingsvägen 258
SE-176 76 Järfälla
Sweden

0